Gingivectomian hinta Tunisiassa

gingivectomy hinta 1
Kirjoittanut William

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää gingivectomiasta Tunisiassa! Mikä on keskimääräinen hinta Tunisiassa? Neuvomme onnistuneeseen gingivectomiaan Tunisiassa.

ParasKlinikka.com tiedottaa sinulle gingivectomiasta Tunisiassa ja auttaa sinua varaamaan leikkauksen pätevien tunisialaisten kirurgien kanssa. Tämä sisältö on tarkoitettu vain tiedoksi, eikä sen ole tarkoitus korvata lääkärin neuvoja.

Gingivectomian hinta Tunisiassa

Keskimääräinen hinta gingivectomia Tunisiassa Tunisissa on 35 euroa. Tarpeistasi riippuen hinta voi vaihdella 20 eurosta 50 euroon.

ToimenpideTunisian hinta
Gingivectomy35 €

Mikä on gingivectomia?

Gingivectomia Tunisiassa on toimenpide, jossa poistetaan kokonaan osa ikenistäsi yhden tai useamman hampaan ympäriltä iensairauden hoitamiseksi tai hampaan tai hampaan osan korkeuden tai leveyden pidentämiseksi. Sen voi suorittaa parodontologian alalla koulutettu yleishammaslääkäri. Toinen parodontologisen kirurgian tyyppi on gingivoplastia. Gingivoplastia eroaa gingivectomiasta siinä, että ensin mainitussa poistetaan ikenet vain osittain. Jälkimmäisessä poistetaan kokonainen ikenien osa.

American Dental Associationin mukaan noin 47,2 prosenttia yli 30-vuotiaista amerikkalaisista kärsii jostakin parodontiitin (tunnetaan myös nimellä iensairaus) muodosta. Jos iensairautta ei ehkäistä tai jos sen diagnosoinnin jälkeen ei ryhdytä tarvittaviin varotoimiin, iensairaudesta kärsivät potilaat menettävät todennäköisesti hampaansa. Gingivectomia voidaan suorittaa parodontiitin vaikutusten parantamiseksi tai hampaiden ympärillä oleviin rakenteisiin vaikuttavan iensairauden korjaamiseksi. Se on yksi harvoista toimenpiteistä, joiden avulla voidaan kääntää parodontologiset ongelmat. Lue lisää tästä toimenpiteestä, siitä, miten se tehdään ja voisiko se olla mahdollinen hoitovaihtoehto, jolla saat hymysi ja ikenesi takaisin huippukuntoon.

Mikä on parodontiitti ja miten se kehittyy?

Parodontiitti alkaa suussa olevista bakteereista, jotka kiinnittyvät hampaisiin. Bakteerit kerääntyvät ja lisääntyvät muodostaen biofilmin, jota kutsutaan hammasplakiksi. Jos plakki jää hampaisiin, viereinen ienkudos voi tulehtua, jolloin kehittyy ientulehdus, joka on ientulehduksen varhainen muoto. Päivittäinen hammaslangan käyttö ja kaksi kertaa päivässä tapahtuva harjaus bakteereja torjuvalla hammastahnalla voi auttaa ehkäisemään ientulehdusta.

Suuhygieniakäytännöt poistavat plakin ja ruoanjätteet, puhdistavat hampaiden pinnan ja poistavat bakteeriplakin ienrajasta. Jos plakkia ja ruokajätteitä ei kuitenkaan poisteta eikä suuhygieniakäytäntöjä ylläpidetä, ientulehdus pahenee ja ienkudos voi tulehtua entisestään, voi esiintyä verenvuotoa, hampaan ja ienkudoksen välinen alue voi syventyä ja muodostaa parodontiittitaskun ja kehittyä parodontiitti.

Parodontiittitasku syntyy, kun bakteeriplakki kerääntyy ja liikkuu ienrajan alle. Tässä vaiheessa kotihoito ei ole riittävän tehokasta plakin poistamiseksi. Jos sitä ei hoideta, biofilmi jatkaa leviämistä ienrajan alle ja tartuttaa taskun sisäpuolen. Tämäntyyppinen pitkälle edennyt parodontiitti voi vaikuttaa hampaiden juuriin ja myös tulehtua. Hampaat voivat irrota tai tuntua epämukavilta, ja potilas tarvitsee ienleikkauksen. Tässä vaiheessa tunisialainen hammaslääkäri voi neuvoa sinua tekemään gingivectomian.

Miten gingivectomia tehdään?

Toimenpide tehdään kirurgisella skalpellilla, mutta joissakin tapauksissa sen sijaan voidaan käyttää matalataajuista laseria. Sairaat kudokset leikataan ja poistetaan, jäljellä olevat ikenet kiinnitetään uudelleen hampaisiin ja niiden ympärille ompeleilla, ja alue puhdistetaan suolaliuoksella ja erikoishuuhteluilla. Paikallispuudutusta käytetään potilaan mukavuuden varmistamiseksi toimenpiteen aikana. Kun toimenpide on suoritettu, hampaisiin ja ikeniin ja niiden ympärille asetetaan kirurginen sidos eli pakkaus. Tämä sidos pidetään paikallaan noin viikon ajan. Antibakteerisen suuveden käyttö voi auttaa paranemisprosessia.

Mitä hoitoa tarvitaan gingivectomian jälkeen?

Useimmat potilaat voivat jatkaa normaalia suunhoitoa kuukauden kuluessa leikkauksesta. Säännölliset tarkastukset hammaslääkärin tai parodontologin luona varmistavat toimenpiteen onnistumisen. Toimenpiteen suorittanut hammaslääkäri tekee todennäköisesti seurantakäyntejä kolmen kuukauden välein, ja sen jälkeen vähintään kahdesti vuodessa tehdään ennaltaehkäisevä terveyskäynti, jossa puhdistetaan leikkausalueen sisä- ja ulkopuoli.

Kirjoittajasta

William

Nimeni on William Royer, ja olen lääketieteellinen kirjoittaja, jolla on kokemusta monimutkaisten tieteellisten tietojen kirjoittamisesta. Olen erikoistunut immunologiaan ja hematologiaan. Innostun työskentelemästä tiiviisti erilaisten terveydenhuollon ammattilaisten, kuten lääkäreiden, sairaanhoitajien ja potilasasiamiesten, kanssa. Julkaisen myös katsauksia.