Olkapääproteesit Turkissa

olkaproteesi Turkki 1

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää olkapään tekonivelleikkauksesta Turkissa! Mikä on keskimääräinen hinta Istanbulissa? Neuvomme onnistuneeseen olkapään tekonivelleikkaukseen Turkissa.

ParasKlinikka.com tarjoaa tietoa olkapään tekonivelleikkauksista Turkissa ja auttaa sinua varaamaan leikkauksen pätevien kirurgien kanssa. Tämä sisältö on tarkoitettu vain tiedoksi, eikä sen ole tarkoitus korvata lääketieteen ammattilaisen neuvoja.

Kuinka paljon olkapään tekonivelleikkaus maksaa Turkissa?

Olkapään tekonivelleikkaus maksaa Turkissa Istanbulissa keskimäärin 5 000 euroa. Tarpeistasi riippuen hinta voi vaihdella 4 000 eurosta 7 000 euroon.

Mikä on olkaproteesi?

Olkapään tekonivelleikkaus (artroplastia) on Turkissa suoritettava toimenpide, jossa proteesilla korvataan kokonaan tai osittain olkanivelen nivel, jotta vamma ja kipu lievittyisivät.

Olkapään tekonivelleikkaus on Istanbulissa tehtävä kirurginen toimenpide, jonka aikana olkanivel korvataan tekonivelellä.

Olkapään tekonivelleikkaus tehdään tapauksissa, joissa olkanivel on vakavasti vaurioitunut niveltulehduksen tai fyysisen vamman vuoksi ja joissa lääkitys ja elämäntapojen mukauttaminen eivät ole onnistuneet hoitamaan vaurioituneen olkanivelen aiheuttamaa kipua ja liikerajoituksia.

Miten olkapään tekonivelleikkaus tehdään Turkissa?

• Olkapäähän tehdään etuviilto.
  • Hermot, lihakset ja verisuonet siirretään toiselle puolelle.
  • Olkanivelen kapseli leikataan, jolloin kirurgi pääsee näkemään nivelen.
  • Olkaluun pään kuula poistetaan luusahalla.
  • Kiertäjäkalvosimen sisällä oleva ontto osa raaputetaan pois ja luodaan tila, johon kiinnitetään olkaluun komponentin metallinen varsi.
  • Jos nivelkierukka on vaihdettava, pintaruston poistamiseen käytetään työkalua, jota kutsutaan puristimeksi.
  • Lapaluussa porataan reiät, joihin glenoidikomponentin varsi kiinnitetään.
  • Tämän jälkeen asetetaan humeraali- ja glenoidikomponentit ja kiinnitetään humeraalipallo.
  • Kun nivel on ankkuroitu, tarkistetaan, että se on kiinnitetty oikein.
  • Kirurgi ompelee nivelkapselin.
  • Hermot, lihakset ja verisuonet palautetaan alkuperäiseen asentoonsa.
  • Leikkaushaava suljetaan ompeleilla ja peitetään siteellä.

Olkapään tekonivel

Olkanivelen tekonivelleikkauksia on kahdenlaisia:

• Sementoitu: Sementoitu implantti kiinnitetään paikalleen epoksisementillä, joka yhdistää metallin luuhun.
  • Sementoimaton: Sementoimaton implantti koostuu ulkopuolelta reikien muodostamasta verkosta, johon luu kasvaa sisään. Lopuksi implantti liitetään luuhun.

Keinoimplantti koostuu kahdesta osasta:

• Humeraalinen osa: Humeraalinen osa korvaa humeraalisen pään, joka on nivelen kuula. Se on valmistettu metallista.
  • Glenoidikomponentti: Nivelkuoppa, joka on osa lapaluuta, korvataan glenoidikomponentilla. Se koostuu kahdesta osasta: holkista, joka on valmistettu vahvasta, sileästä muovikupista, ja metallilevystä, joka on kiinnitetty luuhun.

Miten olkapään tekonivelleikkaukseen valmistaudutaan Turkissa?

• Potilaalle tehdään lääkärintarkastus, jolla varmistetaan, että hän on hyvässä kunnossa leikkausta varten.
  • Potilaalle on tehtävä Turkissa useita tutkimuksia, kuten veri- ja virtsakokeet, röntgenkuvat ja kardiogrammi.
  • Lääkärille on ilmoitettava kaikista potilaan käyttämistä lääkkeistä, reseptillä tai ilman reseptiä.
  • Nämä voivat olla lisäravinteita, yrttejä tai lääkkeitä. Jotkin potilaan käyttämät lääkkeet voidaan lopettaa kaksi viikkoa ennen leikkausta.
  • Turkkilaiselle lääkärille on ilmoitettava, jos potilaalla on jokin sairaus tai terveysongelma.
  • Lääkärille on ilmoitettava, jos potilas on käyttänyt yli kaksi lasillista alkoholia päivässä.
  • Potilaan on lopetettava tupakointi nopean toipumisen varmistamiseksi.

Leikkauksen kesto: Noin 2 tuntia

Hoitopäivät: 2-3 päivää

Anestesia: Yleisanestesia

Toipuminen:

Tämä vähentää nivelen jäykkyyttä ja lievittää kipua.

• Ylimääräisen nesteen poistamiseen voidaan käyttää tyhjennysputkea leikkauksen jälkeen.
  • Potilaan käsivarren pitämiseksi levossa käytetään rintaremmiä. Sitä on pidettävä yöllä 4-6 viikon ajan.
  • Potilas pystyy suorittamaan kevyitä toimintoja, kuten syömistä ja peseytymistä, muutaman viikon kuluttua leikkauksesta.
  • Potilas pystyy ajamaan autoa 6 viikon kuluessa leikkauksesta.
  • Potilaan on noudatettava kuntoutusohjelmaa, joka alkaa leikkausta seuraavana päivänä.
  • Potilaan täydellinen toipuminen voi kestää 6 kuukaudesta 1 vuoteen.

Riskit :

Olkapään tekonivelleikkauksen riskit ovat seuraavat:

• Olkaluun murtuma leikkauksen aikana
  • Jänteiden repeämä
  • Olkapään instabiliteetti
  • Glenoidi-implantin irtoaminen
  • Nivelen sijoiltaanmeno
  • Hermon tai verisuonen vaurioituminen
  • Verenvuoto
  • Veren hyytyminen
  • Infektio

Leikkauksen jälkeinen hoito:

Potilaan on jatkettava kuntoutusohjelmaa useita kuukausia. Fysioterapeutti auttaa potilasta tekemään tiettyjä harjoituksia, jotka parantavat olkapään voimaa ja vakautta.

Potilaan on käytävä lääkärin vastaanotolla kuuden viikon välein 5-6 kuukauden ajan, jolloin turkulainen lääkäri seuraa potilaan edistymistä. Potilaan on otettava antibiootteja kaikkien kirurgisten tai invasiivisten toimenpiteiden jälkeen infektioiden ehkäisemiseksi. Tämä koskee myös hammastoimenpiteitä.

Lääkärille on ilmoitettava välittömästi, jos seuraavia oireita ilmenee:

• Korkea kuume
  • Liiallinen valuminen viiltohaavasta.
  • viiltoalueen punoitus ja turvotus
  • Voimakas kipu